رد شدن به محتوای اصلی


ترجمه تخصصی کشاورزی 

ترجمه تخصصی مهندسی کشاورزی از زمینه های بسیار مشکل در امر ترجمه می باشد یک مترجم برای اینکه بتواند ترجمه متون کشاورزی را به خوبی انجام بدهد باید توانایی های خاص و آشنایی با کلمات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی و چند رشته دیگر از جمله آشنایی با کلمات تخصصی مکانیک، خاک و… داشته باشد .

برای اینکه درک کنیم ترجمه تخصصی کشاورزی چه ویژگی هایی دارد و یک مترجم تخصصی در این رشته با چه موانع و چالش هایی روبرو می شود باید این رشته را خوب بشناسیم . ترجمه تخصصی کشاورزی از گستردگی زیادی برخوردار می باشد مترجم باید از دانش تخصصی و بالایی در زمینه کشاورزی برخوردار باشد.
ایران با وجود 37 میلیون هکتار اراضی زیر کشت، 18 تا 100 میلیارد متر مکعب منابع آبی قابل استفاده و گسترش و تنوع آب و هوایی در 14 اقلیم گوناگون، پتانسیل بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد. برای توسعه این بخش مهم،  باید از کشاورزی سنتی فاصله گرفت و با بکارگیری از دانش کشاورزی، به کشاورزی مکانیزه نزدیک شد. دانش و تخصصی که در گرایش‌های مختلف مهندسی کشاورزی آموزش داده می‌شود.
این رشته در سه گرایش آب، اقتصاد کشاورزی و ماشین‌های کشاورزی دایر می باشدو دانشجویان در حال تحصیل می باشند
گرایش آب‌:
هدف‌ این‌ رشته‌ استفاده‌ از آب‌ در کشاورزی‌ است‌. بنابراین‌ یک‌ مهندس‌ آب باید با آب‌ و ویژگی‌های‌ آن‌، طریقه‌ استحصال‌ آب‌، طریقه‌ انتقال‌ آب‌ به‌ محل‌ مصرف‌ و طریقه‌ مصرف‌ آب‌ آشنا باشد و برای‌ تسلط‌ به‌ موارد فوق‌ لازم‌ است‌ که‌ از دانش‌های‌ دیگری‌ از قبیل‌ زمین‌شناسی‌، هواشناسی‌، خاک‌شناسی‌، گیاه‌شناسی‌، طراحی‌ و ساخت‌ تأسیسات‌ آبی‌ و مکانیزم‌ مصرف‌ آب‌ توسط‌ خاک‌ و گیاه‌ اطلاع‌ داشته‌ باشد. به‌ عبارت‌ دیگر این گرایش ‌، علم‌ آب‌ و خاک‌ است‌
دروس‌ مشترک‌ در‌ گرایش‌های‌ آب‌، اقتصاد کشاورزی‌ و ماشین‌های‌ کشاورزی‌:
ریاضیات‌ عمومی‌ ، فیزیک‌ عمومی‌ ، شیمی‌ عمومی‌ ، آمار و احتمالات‌ ، برنامه‌نویسی‌ کامپیوتر، هواشناسی‌، آبیاری‌ عمومی‌ ، اقتصاد کشاورزی‌ ، خاک‌شناسی‌ عمومی‌ ، زراعت‌ عمومی، مسّاحی‌ و نقشه‌برداری‌ ، باغبانی‌ عمومی‌ ، عملیات‌ کشاورزی‌، زراعت‌ غلات‌ ، آشنایی‌ با کامپیوتر.
دروس‌ تخصصی‌ مهندسی‌ کشاورزی‌ ـ آب :
استاتیک‌، مقاومت‌ مصالح‌ ، هیدرولیک‌ ، نقشه‌برداری‌ ، طراحی‌ سیستم‌های‌ آبیاری‌ ، اصول‌ زهکشی‌ ، هیدرولوژی‌ آب‌های‌ سطحی‌ ، آب‌های‌ زیرزمینی‌، مهندسی‌ زهکشی‌ ، پمپاژ و ایستگاه‌های‌ پمپاژ، تأمین‌ آب‌ شرب‌ روستاها، مصالح‌ و روش‌های‌ ساختمانی‌، هیدرولیک‌ انهار، طراحی‌ ساختمان‌های‌ انتقال‌ آب‌، حفاظت‌ آب‌ و خاک‌ ، اقتصاد مهندسی‌.
گرایش اقتصاد کشاورزی:
مهندسی‌ اقتصاد کشاورزی‌، قوانین‌ کلان‌ اقتصاد را در بخش‌ کشاورزی‌ پیاده‌ می‌کند تا بتوان‌ از امکانات‌ و منابع‌ موجود بهترین‌ استفاده‌ را برد و بیشترین‌ سود را به‌ دست‌ آورد. در این‌ علم‌ مسائل‌ اقتصادی‌ در بخش‌ کشاورزی‌ اعمال‌ می‌شود تا با استفاده‌ از منابع‌ موجود اعم‌ از زمین‌، آب‌، کود، بذر، نیروی‌ انسانی‌ و سرمایه‌ حداکثر محصول‌ و حداکثر سود به‌ دست‌ آید. این‌ رشته‌ تلاش‌ می‌کند از یک‌ سو فعالیت‌ کشاورزان‌ و مدیران‌ واحدهای‌ کشاورزی‌ را بهینه‌ کند و از سوی‌ دیگر در بهبود برنامه‌ریزی‌ سیاستمداران‌ و مدیران‌ دولتی‌ در بخش‌ کشاورزی‌ نقش‌ داشته‌ باشد
دروس‌ تخصصی‌ مهندسی‌ اقتصاد کشاورزی :
بازاریابی‌ محصولات‌ کشاورزی‌ ، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان‌، اقتصاد ریاضی‌، اقتصادسنجی‌ ، مدیریت‌ مزرعه‌ ، اقتصاد منابع‌ طبیعی‌ ، تهیه‌ و ارزیابی‌ طرح‌های‌ کشاورزی‌ ، روش‌ تحقیق‌ ، اقتصاد توسعه‌ و سیاست‌ کشاورزی‌، حسابداری‌، اقتصاد تولید.
گرایش‌ ماشین‌های‌ کشاورزی‌:
محاسبه ماشین‌های مورد نیاز برای یک مزرعه و نگهداری و رسیدگی به تعمیرات و برنامه‌ریزی برای زمان و نحوه کار ماشین‌های مورد نظر به وسیله فارغ‌التحصیل این رشته انجام می‌گیرد. به‌ عبارت‌ دیگر مهندسی‌ ماشین‌های‌ کشاورزی‌، کاربرد مهندسی‌ مکانیک‌ در کشاورزی‌ است‌ و هدف‌ آن‌ تربیت‌ کارشناسانی‌ است‌ که‌ بتوانند در زمینه‌های‌ کاربرد، نگهداری‌، تعمیر و ترویج‌ ماشین‌های‌ کشاورزی‌، برنامه‌ریزی‌ منطقه‌ای‌، مکانیزاسیون‌ کشاورزی‌ و مجری‌ و ارزیاب‌ پروژه‌های‌ عملیاتی‌ فعالیت‌ نمایند.
دروس‌ تخصصی :
استاتیک‌، مقاومت‌ مصالح‌، دینامیک‌، مکانیک‌ سیالات‌، ترمودینامیک‌، نقشه‌کشی‌ صنعتی‌، طراحی‌ اجزای‌ ماشین‌، مواد ساختمانی‌ ادوات‌ کشاورزی‌، تکنولوژی‌ موتور، شناخت‌ و کاربرد تراکتور، ماشین‌های‌ کشاورزی‌ ، برق‌ و الکتریسیته‌.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

  خدمات ترجمه کافه ترجمه  آژانس ترجمه تخصصی آنلاین آژانس ترجمه تخصصی آنلاین ارائه دهنده خدمات نوین ترجمه تنها پیدا کردن یک مترجم برای ترجمه زبان مقصد شما چالش محسوب نمی شود . پروژه ترجمه شما ممکن است نیاز به مهارت و دانش در یک زمینه خاص داشته باشد . موسسه کافه ترجمه با استخدام مترجمین متخصص در کلیه رشته‌ها و زمینه‌های دانشگاهی ، علمی و تحقیقاتی آماده ارائه خدمات ترجمه تخصصی به شما عزیزان می باشد. ما با استفاده از شبکه ای از مترجمین تخصصی در 80 زمینه مختلف و پشتیبانی از 7 زبان، خدمات ترجمه را بصورت کاملا تخصصی و آنلاین با پشتیبانی 24 ساعته در اختیار شما قرار داده ایم ما مترجیمن خود را با استفاده از سخترین فرایند‌های استخدام، انتخاب نموده ‌ایم و متناسب با دانش تخصصی آنها زمینه کاری آنها را مشخص می کنیم . هدف ما ارایه ترجمه‌های با کیفیت با قیمت بی نظیر است ارایه خدمات ترجمه دانشجویی(ترجمه تخصصی مقاله- ترجمه تخصصی مقالات ISI – ترجمه تخصصی کتاب و...) ترجمه وب سایت‌ها( ترجمه و تولید محتوا- ترجمه اخبار – ترجمه ایمیل – ترجمه اپلیکیشن) ترجمه کاتالوگ و بروشور، ترجمه اسناد اداری و تجا
ترجمه تخصصی حقوق ترجمه تخصصی متون  حقوق  یکی از سخت ترین زمینه های ترجمه به حساب می آید. مترجمین این رشته باید آشنایی کامل با اصطلاحات حقوقی داشته باشند و باید حتما در این رشته تحصیل کرده باشند . مترجمین رشته حقوق باید علاوه بر تسلط بر زبان مبدا و مقصد باید بتواند متون حقوقی را درک کند و مسلط بر زبان فارسی و عربی باشد تا بتواند ترجمه تخصصی حقوق را به عهده بگیرد در ادامه برای آشنایی با رشته حقوق، به معرفی این رشته محبوب پرداخته ایم رشته حقوق جزء پرطرفدارترين رشته ي دانشگاهي درمجموعه علوم انساني است اين رشته در جامعه از اين جهت داراي اهميت است که قواعد و مقرراتي را که برروابط ميان اشخاص حاکم است ،بررسي مي نمايد. مهم ترين درس هايي که در حقوق در دانشگاه موردمطالعه قرار مي گيرد، شامل حقوق مدني،حقوق جزاي عمومي و اختصاصي،حقوق بين الملل،آيين دادرسي مدني،آيين دادرسي کيفري،حقوق تجارت،متون فقه،اصول فقه و قواعد فقه مي باشد. اصلي ترين گرايش هاي حقوق در ایران عبارت اند از: حقوق خصوصي(که به بررسي روابط خصوصي ميان افراد مانند معاملات مي پردازد)حقوق عمومي(که به بررسي روابط ميان حکومت
ترجمه تخصصی روانشناسی رشته روانشناسی یکی از رشته های زیر مجموعه علوم انسانی می باشد. روانشناس به بررسی نحوه ادراک محیط توسط انسان از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد. به دلیل اینکه این رشته دارای کلمات تخصصی و دارای واژگان علمی پیچیده می باشد ترجمه تخصصی روانشناسی(مقالات و کتاب ها) این رشته حتما باید توسط مترجمین تحصیلکرده روانشناسی انجام شود. مترجمین کافه ترجمه در رشته روانشناسی دارای تحصیلات تکمیلی رشته روانشناسی می باشند و این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که کلیه ترجمه های تخصصی روانشناسی در کلیه گرایش ها دارای تحصیلات روانشناسی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشند . رشته روانشناسی و گرایش های آن: روانشناسی روانشناسی با در نظر گرفتن نیازهای طبیعی انسان و درك روح زمان ، به عنوان پرچمدار مطالعه پیچیدگی‎های بشر امروز است. در یک تعریف ساختار شکن از روان شناسی، «روان شناسی عبارت از کشف دروغهایی است که به خود می گوییم و همچنین تعیین حد و مرز راست هاست» در این تعریف انسان موجودی است که نخست باید خود را فتح کند. در نتیجه صداقت تمام عیار با خود پایه